Referenties

Wat zeggen klanten over Indora Managementadvies? Een kleine bloemlezing:

Marian Draaisma, Marketing Director van zorgorganisatie Pluryn over Indora:

“Niet alleen de combinatie van Zorg en Marketing zijn verenigd in Sjors van Leeuwen. Maar ook de praktische toepassing van die kennis naar de praktijk. Bij het formuleren van de marketingstrategie voor Pluryn heeft onze organisatie daar veel plezier van gehad. Dit hebben we binnen enkele maanden afgerond en het wordt breed gedragen binnen onze organisatie. Ik verheug me er dan ook op om bij de uitvoering van de marketingstrategie Sjors weer als sparringpartner te hebben.”

Wilfred de Rooij RI, Directeur KNVB over Indora:

“Het invoeren van CRM doe je niet iedere dag. Het is een strategische keuze die ver doorwerkt in een organisatie. Het is dus belangrijk dat je hier van tevoren goed over nadenkt. Wij hebben daarom Indora Managementadvies ingeschakeld. Zij zijn onafhankelijk en gespecialiseerd op dit gebied. Zij hebben ons geholpen om een goed beeld te krijgen van wat CRM nu precies is, wat het betekent voor je organisatie, hoe je CRM het beste kunt inzetten en welke CRM-software voor ons het meest geschikt is.”

Jody Cath, Raad van Bestuur van zorgorganisatie SWZ over Indora:

“Er gebeurt veel in de gezondheidszorg. Om op al deze ontwikkelingen in te spelen, heeft SWZ een uitgebreide marktverkenning laten uitvoeren door Indora Managementadvies. Hierbij werd een groot aantal interne en externe belanghebbenden betrokken. Het resultaat: zeventien speerpunten waarop SWZ zich kan profileren, uitgaande van erkende kracht en inspelend op de behoeften van de markt. Deze speerpunten hebben geleid tot een gedegen meerjarenbeleidsplan.”

Harry Heykens, manager zorgorganisatie Envida over Indora:

“Sjors van Leeuwen heeft Envida enkele jaren ondersteund bij het denken over en het invoeren van marketing bij Envida. Daarbij heeft Sjors een belangrijke bijdrage geleverd aan het opstellen van de visie van de afdeling, maar ook bij het opstellen van de visie van de ledenorganisatie. Daarnaast heeft Sjors ons ondersteund bij het opstellen van een strategische klantcontactstrategie en een intern communicatieplan. De samenwerking met Sjors is resultaatgericht en loopt via korte en directe lijnen.”

Peter Kerkstra, CRM-programmamanager Nederlandse Staatsloterij over Indora:

“Indora Managementadvies heeft ons uitstekend geholpen met het opzetten en uitvoeren van ons CRM-programma. Ook heeft Sjors van Leeuwen regelmatig feedback gegeven op onze plannen. Een second opinion van Indora levert snel concrete punten op waarmee wij onze plannen kunnen aanscherpen en verbeteren, we maken dan ook graag gebruik van deze service.”

Anne Ruth Leenman, programmamanager Kenter Jeugdhulp over Indora:

“Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies heeft ons als adviseur en begeleider geholpen bij verschillende activiteiten zoals opstellen transitieprogramma, inrichten programma-organisatie, ontwikkelen van nieuwe vormen van samenwerking, uitvoeren van een uitgebreide marktanalyse en het opstellen van een strategisch marketingplan. Hij fungeerde vooral als klankbord voor de programmamanager, bestuurder en andere betrokken professionals. Naast kennis en ervaring bracht Sjors ook een ‘frisse blik van buiten mee’. Sjors van Leeuwen heeft een brede oriëntatie, welke heeft bijgedragen aan de verbreding van het perspectief van de organisatie. De bijdragen van Sjors zijn voor onze organisatie zeer waardevol geweest. Wij kunnen hem als deskundige van de zorgmarketing en jeugdzorg in het bijzonder, van harte aanbevelen.”

Henk Schuit, Managing Director SEE Tickets, over Indora:

“Ik heb Sjors van Leeuwen de afgelopen jaren bij verschillende projecten betrokken. Snel tot de kern doordringen en structuur aanbrengen vanuit zijn zeer brede kennis en ervaring is zijn kracht. Sjors van Leeuwen is een goede sparringpartner op het gebied van strategie, operatie, marketing en projectmanagement. Het is altijd zeer plezierig werken met Sjors.”

Ron Axt, Raad van Bestuur Thuiszorg en Maatschappelijk werk Rivierenland over Indora:

“Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies heeft ons ondersteund in de opzet van een strategisch marketingplan voor de organisatie. Naast zijn vakdeskundigheid en scherpte weet hij in de ondersteuning uitstekend te levelen van strategie tot operatie. Deze keten beheerst hij en maakt hem voor de diverse niveaus in de organisatie waardevol op het ontwikkelpad.”

Aad van Pelt, Senior Marketingmanager Randstad Nederland over Indora:

“Sjors van Leeuwen heeft ons geholpen met het maken van een strategisch marketingplan voor onze belangrijkste sectoren. Met zijn vele jaren ervaring, goed luisterend vermogen en haarscherpe analyse heeft hij een substantiële bijdrage geleverd aan de totstandkoming van dit plan. Sjors is in staat om zowel op strategisch als op tactisch als op operationeel niveau mee te denken, te initiëren, en vooral ook -als de situatie of het proces daarom vraagt- de rol in te nemen van advocaat van de duivel. Op persoonlijk vlak is Sjors een innemende persoonlijkheid, altijd oprecht geïnteresseerd en zeer plezierig in de omgang.”

Gerry de Valk, Directeur Omring en Manager Thuiszorg Zuidwest Friesland over Indora:

“Mijn ervaring? Werk je met Sjors van Leeuwen dan krijg je altijd gedegen vakwerk en adviezen waar je ècht verder mee kunt. Hij heeft ons geholpen met verschillende marketingtrajecten. Hij neemt alle belangrijke onderdelen in het bedrijfsproces onder de loep en komt altijd met verrassende suggesties en ideeën.”

Tsjang Ye, programmamanager Universal Finance, Hooge Huys/Reaal Verzekeringen

“Voor een zeer complex en innovatief financieel concept bij Hooge Huys/Reaal Verzekeringen hebben wij Sjors van Leeuwen ingehuurd als projectmanager. Door zijn brede kennis van management, marketing en ICT, daadkracht en het vermogen om strategie ook daadwerkelijk te implementeren heeft Sjors een meer dan belangrijke bijdrage geleverd aan het succes van het programma. Binnen een half jaar na de start waren wij in staat om ‘life te gaan’. Misschien nog belangrijker was dat het werken met Sjors door iedereen in het programma als bijzonder plezierig werd ervaren. Een hele fijne werksfeer en echte samenwerking door alle betrokkenen was hier het logische gevolg van. Ik denk dat de combinatie van persoonlijkheid, kennis en ervaring wel de sterkste eigenschappen zijn van Sjors.”

Walter Kienhuis, Directeur Management Talent en Habitat Lekker Leven over Indora:

“Wij hebben Sjors van Leeuwen meerdere keren ingeschakeld als sparringpartner bij het onderzoeken en ontwikkelen van nieuwe diensten en serviceconcepten. Zijn brede kennis en ervaring weet hij als geen ander te vertalen naar praktische, onderscheidende toepassingen. Hij is als geen ander in staat om uit een berg informatie de essentie te halen en zaken scherp en helder te verwoorden.”

Hans van Leeuwen, Directeur Pleisureworld over Indora:

“Indora Managementadvies heeft voor ons in korte tijd een businessplan gemaakt. Daar zijn we zeer tevreden over. Dat plan vormt nog steeds de basis voor mijn bedrijf. Ik gebruik het regelmatig om te kijken of we op koers liggen en om plannen en ideeën te toetsen. Ook hebben we Indora de afgelopen jaren voor andere adviestrajecten ingeschakeld, altijd tot volle tevredenheid. Men is breed inzetbaar en levert altijd prima werk.”

Bert Kok, Directeur F&B a.i. GGZ Friesland over Indora:

“Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies heeft ons geholpen met het uitvoeren van een marktanalyse voor het strategisch vastgoedplan. Daarin is Sjors van Leeuwen een uitmuntende adviseur gebleken die als geen ander in staat is om complexe situaties in kaart te brengen, oplossingen aan te dragen en helder en doeltreffend te verwoorden.”

Marcel Wetzels, adviseur van Syntens Innovatienetwerk over Indora:

“Wij hebben Sjors van Leeuwen voor verschillende adviestrajecten ingezet, bij verschillende bedrijven en in ons opleidingsprogramma voor ondernemers. Wij hebben hem leren kennen als een “kennisleverancier” die ervoor zorgt dat een opdracht tot een degelijk goed einde wordt gebracht en daarnaast ook gewoon gezellig in de samenwerking.”

Job Noordhof, Hoofd Marketing en Verkoop Nederlands Philharmonisch Orkest over Indora:

“Sjors van Leeuwen heeft ons als onafhankelijk adviseur en CRM-specialist zeer goed geholpen bij de zoektocht naar een geschikt CRM-systeem. Wij hebben goede ervaringen met de plezierige en bekwame betrokkenheid van Sjors van Leeuwen daarbij, zoals met het opstellen van het programma van eisen en wensen.”

Franklin van Reem, ondernemer Goed.proeven over Indora:

“Als eigenaar van Goed.proeven vind ik het altijd fijn om met Sjors van Leeuwen te brainstormen over nieuwe ideeen en slimme CRM toepassingen. Ook in mijn vakgebied is zijn inzicht en visie altijd zeer inspirerend en neem ik zijn advies graag ten harte.” Franklin van Reem werd in 2010 door Horeca Nederland uitverkozen tot ‘meest markante horecaondernemer van Gelderland’ wegens zijn ‘geweldige marketingstrategie’, ‘zijn hoge omzet in moeilijke tijden’ en zijn sociale buurtfunctie.’

Thijs Koevoet, Unitmanager Woonzorg, thuiszorgorganisatie Vierstroom over Indora:

“Wij hebben Indora Managementadvies ingeschakeld voor diverse marketingvraagstukken. Sjors van Leeuwen is goed in staat om in korte tijd resultaat op te leveren waar we echt wat aan hebben. Hij heeft veel kennis, is creatief en kan snel schakelen. Adviezen van Indora leverde ons in zeer korte tijd een aantal duidelijke aanbevelingen op waar we echt wat aan hadden, wat dat betreft kan ik het alleen maar aanbevelen.”

Redactie Managementboek.nl over Hoe Agile is jouw strategie?:

“Twaalf keer per jaar selecteert onze redactie vier boeken, waarvan we vinden dat managers en professionals bekend moeten zijn met de inhoud. Wij beschouwen uw boek – Hoe Agile is jouw strategie? – ook als zo’n belangwekkend boek.”

Jeanine Dijkhuis RM en Nima over CRM in de praktijk:

“CRM in de praktijk van Sjors van Leeuwen is een must-read. Dit boek getuigt gelukkig van zeer gedegen kennis van de auteur over de volle breedte van het CRM-vak en staat vol goede adviezen voor managers die met CRM aan de slag zijn/gaan. Het kan worden gebruikt als zelfdoeboek voor de uitdenker, de organisator. Het spaart een consultant uit. Wel is de nodige praktijkervaring met CRM vereist om dit zelf waar te maken. Verder zal het boek veel worden ingezet voor educatieve doelen. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.”

Ben van de Ven over ‘Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw’:

“Het is leuk om complimenten te ontvangen en bij deze wil ik jou – Sjors van Leeuwen – complimenteren over je werk, je blogs en boeken! Deze lees ik met veel interesse en inspireren mij om mijn carrière verder vorm te geven, dank daarvoor. Jouw boeken en blogs helpen daarbij en wil je dus graag vragen hier mee door te gaan. BEDANKT!”

^ Naar boven