CRM in de praktijk volledig vernieuwd in 2015
De volledig vernieuwde versie van ‘CRM in de praktijk’ is uit. Met veel aandacht voor nieuwe ontwikkelingen zoals customer experience, customer engagement, omnichannel, cocreatie, Social CRM en big data. Allemaal ontwikkelingen die de omslag van CRM naar klantgedreven ondernemen markeren en nieuwe kansen bieden om de klantgedrevenheid van organisaties verder te versterken.
CRM in de praktijk
Dit boek laat zien hoe je Customer Relationship Management (CRM) met succes invoert als bedrijfsstrategie. Met veel cases, checklists en do’s and don’ts is dit boek helemaal toegespitst op de praktijk.
In 2003 verscheen de eerste uitgave van CRM in de praktijk. In de jaren daarna heeft een groot aantal organisaties zich met toenemend succes beziggehouden met CRM. Bedrijven en instellingen hebben steeds vaker aandacht voor klantgericht ondernemen en steeds meer organisaties stellen de klant centraal.
Na het bedrijfsleven hebben ook de overheid, gezondheidszorg, wooncorporaties en het onderwijs ‘CRM’ ontdekt. Organisaties zijn gedwongen door toenemende marktwerking, concurrentie en kritischer wordende consumenten voortdurend bezig om nog klantgerichter en nog succesvoller te worden. Dat dit geen gemakkelijke klus is, bewijst de praktijk van alle dag.
Steeds vaker wordt CRM in de praktijk als leidraad gebruikt bij het uitstippelen van de gewenste marsroute. Velen duizenden hebben het boek inmiddels aangeschaft en steeds meer opleidingsinstituten nemen CRM in de praktijk op in hun lesprogramma.
De afgelopen jaren heb ik van veel lezers enthousiaste reacties gekregen. Veel suggesties en verbeteringen zijn in deze volledig herziene editie van CRM in de praktijk verwerkt. Ook zijn er nieuwe praktijkcasussen en onderzoeksresultaten toegevoegd.
Derde herziene editie
De derde herziene editie van CRM in de praktijk staat boordevol nieuwe trends en ontwikkelingen, zoals:
– CRM en communitymanagement: sociale netwerken, sociale media en cocreatie;
– klantgedreven innoveren en partnershipmarketing;
– customer experience, customer journey en big data;
– ontwikkelingen die kansen bieden om de klantgerichtheid van organisaties te versterken;
– nieuwe praktijkervaringen.
In deze nieuwe editie van CRM in de praktijk veel aandacht voor nieuwe ontwikkelingen zoals customer experience, customer engagement, omnichannel, cocreatie, Social CRM en big data. Allemaal ontwikkelingen die de omslag van CRM naar klantgedreven ondernemen markeren en nieuwe kansen bieden om de klantgedrevenheid van jouw organisatie verder te versterken.
CRM in de praktijk is nog sterker dan voorheen, de verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen. Er is alle ruimte genomen voor het leren van lessen uit de afgelopen crisisjaren. CRM in de praktijk is actueler dan ooit en dé gids op weg naar een klantgedreven organisatie.
Aanrader
Wil Wurtz, oprichter van het Platform voor Klantgericht ondernemen is net als vele anderen lovend over het boek: “‘CRM in de praktijk’ is een aanrader voor iedereen die zich breed wil oriënteren op het onderwerp CRM.”
Meer informatie en bestellen
Meer informatie over CRM lees je op deze website of op mijn weblog Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw. Het boek is o.a. te koop op de website van Managementboek.nl. Heb je vragen over CRM, neem dan gerust contact op.
Ik wens je veel leesplezier en veel succes met CRM!