Je vindt hier een overzicht van boeken die je kunt kopen in deze webshop. 

Wendbare strategie op één A4

€ 34,95

Wendbare strategie op één A4

€ 34,95

Het boek Wendbare strategie op één A4 is het eerste Nederlandse boek over wendbaar ondernemen. 
ISBN 9789089654311|2018|160 pag. - Longlist Managementboek van het Jaar 2019. 

 

Wendbare strategie op één A4 is een compact en vlot geschreven boek. Het geeft met behulp van het wendbaarheidscanvas een compleet overzicht geeft aan de hand van een groot aantal thema’s. Een samenhangend overzicht van 11 bouwstenen met in  totaal 43 wendbaarheidsknoppen om aan te draaien.

 

Wendbaar ondernemen krijgt in veel organisaties topprioriteit. Methoden als agile, lean en scrum zijn razend populair. Niet zo gek, want alleen zo kun je continu verbeteren en vernieuwen. Maar wat nu vaak mist, is een onderliggend plan. Een strategisch plan dat naadloos aansluit bij die snelle, wendbare manier van werken. Hoe maak je je organisatie wendbaar, op alle niveaus? Wat zijn de succesfactoren? En welke valkuilen liggen er op de loer?

 

"Sjors van Leeuwen snijdt in Wendbare strategie op één A4 een indrukwekkende hoeveelheid onderwerpen aan en beschrijft die kort en bondig. Prettig voor de drukbezette manager die zijn organisatie flexibel en veerkrachtig wil maken."
Nico Jong, senior adviseur Ministerie van VWS.

Hoe agile is jouw strategie?

€ 32,95

Hoe agile is jouw strategie?

€ 32,95

In Hoe agile is jouw strategie? lees je hoe je de strategische wendbaarheid, de agility, van je organisatie vergroot.
ISBN 9789089653352|2016|240 pag. - Longlist Managementboek van het jaar 2017. 

 

In Hoe agile is jouw strategie? komen de belangrijkste bouwstenen en de succesfactoren aan bod om een goede agile strategie te kunnen uitstippelen; zoals externe gerichtheid, verbindend leiderschap, zelforganiserende teams, flexibele werkprocessen en een rolling strategy. Met een wendbare organisatie, strategie en uitvoering maak je het verschil in de markt.

 

Een boek vol praktijkvoorbeelden, tips en inzichten van meesterstrategen als Bill Gates, Andy Grove en Steve Jobs. Voor organisaties die beseffen dat slimmer, sneller en beter ondernemen een must is om te kunnen voortbestaan.

 

“Sjors van Leeuwen geeft je met het boek Hoe agile is jouw strategie? genoeg handvatten om wendbaar te worden en te blijven. Zijn ondertitel van het boek: ‘zo kun je snel en wendbaar ondernemen’ maakt hij dan ook geheel waar. Dit toegankelijke boek over een belangrijk actueel onderwerp leest lekker weg en de actuele voorbeelden maken de inhoud heel herkenbaar. Na het lezen ben je je bewust hoe agile jouw strategie wel is en dat is precies wat het boek je beloofd heeft. Knap hoe hij dit dicht bij de lezer weet te brengen. Hoe agile is jouw strategie? zal je zeker nieuwsgierig maken.”
Eric van Arendonk RM | Nima.nl.

CRM in de praktijk

€ 37,95

CRM in de praktijk

€ 37,95

CRM in de praktijk gaat over het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie
ISBN 9789462200982|2015|3e druk|Evergreen|312 pag. - Longlist Managementboek van het Jaar 2003.

 

Van het boek CRM in de praktijk zijn sinds de 1e druk meer dan 25.000 exemplaren verkocht. Het boek laat zien hoe je klanten serieus neemt en CRM met succes invoert als bedrijfsstrategie. Met veel cases, checklists en do’s and don’ts is dit boek helemaal toegespitst op de praktijk. CRM in de praktijk is de verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie, tussen denken en doen. 

 

Deze derde herziene editie (3e druk) staat boordevol nieuwe trends en ontwikkelingen, zoals:

  • CRM en communitymanagement: sociale netwerken, sociale media en cocreatie;
  • klantgedreven innoveren en partnershipmarketing;
  • customer experience, customer journey en big data;
  • ontwikkelingen die kansen bieden om de klantgerichtheid van organisaties te versterken;
  • nieuwe praktijkervaringen.

 

"Mocht u op het punt staan om CRM in te voeren in uw bedrijf, dan is 'CRM in de praktijk' van Sjors van Leeuwen een must-read. Verder zal het boek veel worden ingezet voor educatieve doelen. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt."
Jeanine Dijkhuis, recensent Managementboek.nl

Klant in de driver's seat

€ 28,95

Klant in de driver's seat

€ 28,95

Klant in de driver's seat is het allereerste boek over klantgerichte innovatie in Nederland en België.
ISBN 9789089651297|2012|240 pag. - Nominatie PIM Marketing Literatuurprijs 2013.

 

Klant in de driver's seat biedt een overzichtelijke leidraad voor het opstellen van een succesvolle innovatiestrategie en voor het direct betrekken van klanten bij het innovatieproces. Dit boek laat je zien hoe je met behulp van nieuwe concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities klantgericht kunt innoveren, en daarmee de slagingskans van innovaties kunt vergroten.

 

Het boek geeft een overzicht van de verschillende vormen van klantgerichte innovatie, en wat daarbij de belangrijkste succes- en faalfactoren zijn. Bovendien bevat het een schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland. Bedrijven en organisaties kunnen niet langer overleven zonder te innoveren. Nog steeds mislukt een groot deel van alle nieuwe producten en diensten, omdat ze klanten te weinig toegevoegde waarde bieden. Weet u wel wat uw klanten precies willen?

 

“Sjors van Leeuwen heeft het dus weer geflikt: een behoorlijk ‘gehyped’ onderwerp waar iedereen over praat vervatten in een boek dat de meest belangrijke inzichten verbindt en op nuchtere wijze bespreekt. En dat maakt het een plek in uw boekenkast absoluut waard.”
Rob Beltman (H3ROES) | Managementboek.nl.

E-Books over klanttevredenheid, beleving en loyaliteit

€ 15,00

E-Books over klanttevredenheid, beleving en loyaliteit

€ 15,00

Bundel van 6 e-books (pdf) over klanttevredenheid, beleving en loyaliteit:

1. Klantloyaliteit in de 21e eeuw
2. Customer Experience - Het draait om de klantbeleving
3. Ben jij klaar voor de toekomst?
4. Klant 4.0 - Partnership marketing
5. Uw klant als ambassadeur - Succesvolle m-t-m reclame
6. 15 (On)waarheden over klanttevredenheid en -loyaliteit

 

Voor het totaalbedrag (incl. verzendkosten) ontvang je per email deze 6 e-books (pdf).

Innovatieblunders

€ 24,95

Innovatieblunders

€ 24,95

Het boek Innovatieblunders beschrijft op vlotte wijze de meest gemaakte innovatiefouten. En hoe je ze kan vermijden.

ISBN 9789089651792|2013|128 pagina's.

 

Herinnert u zich deze nog? De Krant op Zondag, Omo Power, tv-foon, stemcomputers, zorgpas, NewCoke, de rookloze sigaret, i-mode, Skoeps ... Slechts een paar innovaties uit een hele lange reeks die het niet gehaald hebben. Mogelijke oorzaken? Te vroeg, te laat, te slecht, verkeerd imago, onvoldoende klantvoordeel, of was er juist teveel naar de klant geluisterd?

 

Bedrijven en instellingen moeten innoveren om te overleven, maar het lijkt erop dat ze de markt en hun klanten domweg niet begrijpen. Nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en merken. Sjors van Leeuwen zet in dit boek de grootste innovatieblunders uit de afgelopen decennia op een rij, om er lering uit te trekken. Zodat je het zelf beter kunt doen!

 

"Succesvol innoveren lukt alleen vanuit een langetermijnvisie en met voldoende uithoudingsvermogen. Weet dat het first mover advantage niet altijd opgaat en dat het vaak beter is om fast second te zijn.' Het aardige van dit boek(je) is dat Sjors van Leeuwen samenvat wat elders uitgebreid wordt behandeld en deze lessen aanvult met vele voorbeelden. En mocht u meer over een blunder willen lezen dan kunt u terecht bij een van de bronvermeldingen."  
Carla Verwijs, recensent Managementboek.nl.

Het marketingwiel - Marketingaanpak voor ondernemers

€ 24,95

Het marketingwiel - Marketingaanpak voor ondernemers

€ 24,95

Het Marketingwiel is het marketingboek voor zzp-ers en ondernemers in het MKB. 
ISBN 9789023248033|2011|138 pagina's.

 

Het Marketingwiel bevat tientallen voorbeelden over hoe je de klantgerichtheid en concurrentiepositie kunt versterken door slimme promotiestrategieën en de inzet van internet, co-creatie en social media.

 

Dit boek geeft praktische handvatten om klanten aan te trekken en te behouden, met meer omzet en meer winst als resultaat. Door de verschillende elementen van het marketingwiel stapsgewijs voor jezelf en jouw bedrijf in kaart te brengen, realiseer je een succesvolle marketingaanpak op maat. 

 

Het Marketingwiel geeft een praktische aanpak voor het opstellen van een marketingplan. Een plan waarmee je in 7 stappen succesvol je eigen marketingdoelen realiseert. 

 

"Dit boek heeft ervoor gezorgd dat ik als startende ondernemer meteen anders heb moet kijken naar wat ik wil als ondernemer. Het boek informeert je niet alleen maar verplicht je vervolgens om erover na te denken wat dit voor jou inhoud en belangrijker nog het geeft je de handvatten om er ook meteen mee aan de slag te gaan. De kracht van het boek ligt dan ook in het feit dat het leest alsof je een college volgt. Een goed college, welteverstaan. Het boek zorgt ervoor dat je bij elke onderwerp jezelf moet afvragen ‘en wat houd dit voor mij in ?’. Het staat werkelijk boordevol sprekende voorbeelden, die in een soort geletterde spreektaal zijn beschreven."
Mark de West, Falcon Training.

Get Connected - CRM voor de podiumkunsten

€ 34,95

Get Connected - CRM voor de podiumkunsten

€ 34,95

Get Connected - CRM voor de podiumkunsten is geschreven door Pieter de Rooij en Sjors van Leeuwen. 

ISBN 9789075458688|2011|176 pagina's.

 

Get Connected is een boek over CRM in de podiumkunstensector.  Het beschrijft hoe je het aantrekken, binden en boeien van bezoekers aan theaters, concertzalen, popodia en muziek-, dans- en toneelgezelschappen kunt vergroten.

 

Het boek Get Connected - CRM voor de podiumkunsten is in 2011 geschreven voor het Bureau Promotie Podiumkunsten.